سیستم هاي اینترکام و فراخوان پرستار (فصل چهارم)

توسط0
341
سیستم هاي اینترکام و فراخوان پرستار (فصل چهارم)
فصل چهارم : سیستم فراخوان پرستار ( مدل سوم )

سیستم فراخوان پرستار، که با استفاده از علایم دیداری و شنیداری به منظور برقراری ارتباط بین بیماران و کارکنان بیمارستان به کار می رود، برحسب موارد استفاده، به شرح زیر خواهد بود :

  •   سیستم فراخوان پرستار دیداری-شنیداری، میکروپروسسوری، با مراکز اصلی (منطقه ای) و امکان مکالمه دوطرفه: اینگونه سیستم ها، حسب مورد شامل تجهیزات و امکانات زیر خواهند بود:

-تجهیزات سیستم فراخوان پرستار دیداری-شنیداری، میکروپروسسوری :

  1. دستگاه فرآیند مرکزی (CPU) : دستگاه فرآیند مرکزی ممکن است با ظرفیت های ۶۴ ،۱۲۸ ،۲۵۶ و یا ۵۱۲ نقطه قابل آدرس گذاری متناسب با ظرفیت و وسعت بیمارستان موردنظر انتخاب شده و قابلیت اتصال به تعداد مراکز اصلی اولیه و ثانویه همراه با مانیتور، کلیدهای لازم و گوشی مربوط باشد. دستگاه یاد شده ممکن است به صورت شبکه دوبل و یا از نوع تکی انتخاب شود. مجموعه مزبور همچنین ممکن است به دستگاه های چاپگر و فراخوان جیبی نیز مجهز شود.
  2. پلاگ فراخوان و ارتباط جنب تخت بیمار: این نوع پلاگ باید مجهز به تعداد پین های لازم بوده و ممکن است از انواع تکی یا زوج انتخاب شده و حسب مورد همراه با میکروفون و بلندگو و کابل اتصال مربوط باشد.
  3. پلاگ فراخوان حمام و توالت: این نوع پلاگها که ممکن است از نوع کششی یا هرمی باشد برحسب شرایط محیطی ممکن است از نوع مناسب برای محیط های خشک و یا تر انتخاب شود.
  4. چراغ سردرها و تقاطع راهروها: چراغ سردرها و تقاطع راهروها باید از نوع روکار یا نیمه توکار باحباب برجسته قابل رویت از هرطرف وقابل نصب در بالا یا کنار در ورودی هر اتاق در راهرو و یا تقاطع راهروها باشد.
  5. منبع برق بدون وقفه (UPS) : به منظور پشتیبانی و تداوم تغذیه نیروی برق به هر یک از سیستم های فراخوان باید یک سیستم برق بدون وقفه متناسب با نیاز هریک ازسیستم ها و برابر ضوابط و مشخصات فنی استاندارد پیش بینی و در نظر گرفته شود.
  6. سیستم عیب یابی با سیمکشی حلقه ای : برای حصول اطمینان از کار صحیح هر یک از قسمت ها، سیستم فراخوان باید مجهز به سیستم عیب یابی با سیمکشی حلقه ای باشد.

شرکت فنی و مهندسی پایا کروک خزر تولید کننده سیستم های اینترکام و فراخوان پرستار ( سیستم های هوشمند احضار پرستار و احضار نگهبان و … ) تلفن تماس : ۵۱۸۷ ۳۶۲۱ ۰۲۶

-عملکرد سیستم

در تمامی مراکز اصلی، بخش ها و یا اتاق های موردنظر، امکان تعیین و تغییر سطح اولویت بیماران وجود دارد، همچنین مناطق پیجینگ نیز ممکن است تعیین و یا در صورت لزوم تغییر داده شوند.در مراکز اصلی با استفاده از سیستم آلفانمریک ممکن است مناطق و اتاقها برنامه ریزی و به مرکز مربوطه، مرتبط داده شوند .بایستی از برنامه ریزی هریک از مراکز اصلی جهت جلوگیری از تغییرات احتمالی و یا غیرمجاز، محافظت شود.

به طور کلی عملکرد سیستم به شرح زیر میباشد:

  1. وجود حالت های صوتی و نوری جهت درخواستهای مختلف -امکان قبول درخواست از ایستگاه پرستاری
  2. نمایش درخواستها بر اساس تقدم زمانی
  3. نمایش محل درخواست به صورت نوشتاری -دارای عیب یاب خودکار
  4. قابلیت مکالمه دوطرفه بدون استفاده از گوشی و سایر لوازم جانبی تنها با فشار دادن یک دکمه -پاسخ به درخواست بیمار بدون مراجعه به محل
  5. دارای کنترل ولوم صدا برای ساعات مختلف شبانه روز
  6. امکان افزایش تخت های تحت پوشش سیستم
  •  منبع : دستورالعمل انتخاب، طراحی، اجرا و تحویل تأسیسات الکتریکی( سیستم جریان ضعیف) —- مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما