شرايط و قوانین فروشگاه

رضایت و لذت از خرید، سرلوحه تعامل با مشتریان در مجموعه شرکت پایا کروک خزر بوده و این مجموعه همواره می‌کوشد تا سفارش‌ها به بهترین نحو ممکن به دست خریداران محترم برسد. مطالعه دقیق موارد زیر جهت استفاده درست و بهینه از خدمات و کالاهای شرکت، مارا در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.

ورود کاربران به وب‌سایت فروشگاه هنگام استفاده از پروفایل شخصی، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین شرکت پایا کروک خزر است. توجه داشته باشید که ثبت هرگونه سفارش و یا تراکنش مالی در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین این فروشگاه از سوی کاربر است.

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه شرکت پایا کروک خزر منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. درصورتی‌که هر زمان در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و شرایط فروش این فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی می‌شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اقدام نماید.

مشتری موظف است در هنگام ثبت‌نام و یا ثبت سفارش، مشخصات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن تماس (تلفن همراه و تلفن ثابت با پیش شماره شهرستان) و آدرس و کد پستی کامل خود را با کیبورد فارسی به‌دقت وارد کند. همچنین ایمیل و شماره تماس ثبت‌شده می‌بایست معتبر باشد تا بتوان در مواقع لزوم با مشتری تماس گرفت. بدیهی است درصورتی‌که اطلاعات مندرج در حساب کاربری مشتری صحیح نباشد، ‌مسئولیت هرگونه ناهماهنگی درروند ارسال سفارش، شامل (و نه محدود به) تأخیر، گم‌شدن و یا برگشت سفارش بر عهده مشتری بوده و هرگونه به ضرر و زیان احتمالی، متوجه کاربر خواهد بود.

خاطرنشان می‌گردد این فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

با توجه به اینکه فروشگاه شرکت پایا کروک خزر، یک فروشگاه آنلاین می‌باشد، هنگامی‌که شما از خدمات آن استفاده می‏‌کنید و یا سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به فروشگاه ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به‌صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و درصورتی‌که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که فروشگاه به‌صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تائید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های فروشگاه از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.

جهت درخواست استعلام قیمت کافیست محصول مورد نظر را با کلیک بر روی دکمه تعریف شده به لیست استعلام قیمت اضافه نموده ، و با کلیک بر روی لینک ظاهر شده به صفحه لیست استعلام قیمت انتقال یافته و می بایست:

  1.  پس از بررسی محصول ، تعداد درخواستی را مشخص نمائید.
  2. جهت ارسال فرم می بایست در سایت حساب کاربری داشته باشید.در صورت ورود به حساب کاربری تمامی اطلاعات ارتباطی شما بصورت خودکار در فرم نمایش داده خواهند شد.در غیر اینصورت ابتدا با درج آدرس ایمیل و رمز دلخواه نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام و با تکمیل اطلاعات (نام و نام خانوادگی،شماره تماس،آدرس و …)، با مراجعه به لیست استعلام قیمت نسبت به ارسال آن اقدام نمائید.
  3. پس از کلیک بر روی ارسال فرم استعلام منتظر پاسخ شرکت بمانید.

در کمتر از ۲۴ ساعت ایمیلی شامل لیست استعلام درخواستی بهمراه قیمت به روز برای شما ارسال خواهد شد که همزمان در بخش سفارشات حساب کاربری تان نیز قابل مشاهده می باشد.در ادامه می توانید با تائید کردن آن به صفحه تسویه حساب سایت انتقال پیدا کرده و سفارش خود را نهایی سازی نمایید و یا با رد کردن آن به سفارش خود پایان دهید.

تمامی مراحل سفارش شامل مراحل پردازش اولیه و تائید واریز ، در حال انجام بودن، و …. و نهایتاً تکمیل سفارش و ارسال به آدرس مشتری از طریق پنل کاربری شما در سایت قابل پیگیری خواهد بود.در پایان و اتمام کار نیز میتوانید فاکتور دیجیتال خود را با انتخاب سفارش مربوطه دانلود نمائید.

سفارش‌ها در شرایط عادی حداکثر طی یک روز کاری پس از تکمیل سفارش پردازش می‌گردند؛ در این حالت وضعیت سفارش به «در دست اقدام» تغییر می‌کند. این زمان در شرایط خاص و ایام پیک کاری، احتمال افزایش به دو یا سه روز کاری را خواهد داشت و در صورت تأخیر بیشتر از طریق ارتباطات الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید. زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌گردد و هزینه بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها بر عهده مشتری می‌باشد. هزینه بسته‌بندی به نسبت تعداد ردیف کالای خریداری‌شده، به هزینه ارسال اضافه گشته و در مرحله پرداخت به مشتری اعلام می‌گردد.

با توجه به اینکه تمام مرسولات بیمه می‌شوند، تمام مسئولیت‌ها و آسیب‌های احتمالی در حین حمل بر عهده طرف قرارداد حمل کالا بوده و هرگونه پیگیری بر عهده خریدار بوده و فروشگاه تنها بر اساس تعهد معنوی، در حد توان در این مسیر مشتریان را یاری خواهد کرد.

هزینه‌های حمل سفارش‌ها به عهده مشتری می‌باشد. انواع روش‌های حمل در مرحله ثبت سفارش نمایش داده‌شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می‌باشد.

هزینه اخذشده برای ارسال با پست، به‌صورت متوسط محاسبه‌شده و در دو مبلغ ثابت برای پست پیشتاز و سفارشی به هنگام انتخاب شیوه ارسال به مبلغ پرداختی اضافه می‌گردد که شامل هزینه ملزومات بسته‌بندی و هزینه پستی می‌باشد که بدون در نظر گرفتن وزن مرسوله محاسبه شده است. روش ارسال با باربری (تحویل به اتوبوس‌های بین‌شهری) شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به شرکت باربری بوده و این فروشگاه اطلاع دقیقی از هزینه‌های حمل کالا ندارد. ارسال با تیپاکس تنها به شهرهایی که دفتر تیپاکس در آن‌ها فعال می‌باشد مقدور خواهد بود. همچنین امکان اضافه شدن هزینه بسته بندی برای هر سفارش نسبت به تعداد اقلام آن وجود دارد.

پس از ارسال وضعیت سفارش به «جمع آوری شده» تغییر می‌کند. درج کد رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، یک روز کاری پس از ارسال انجام خواهد یافت که پس‌ازآن وضعیت سفارش به «حمل شد» تغییر خواهد کرد.

به همراه تمامی سفارش‌ها یک نسخه برگ خرید مهردار ارسال می‌گردد که در بردارنده اطلاعات خریدار مطابق آنچه در قسمت مربوطه حساب کاربری تکمیل نموده است، خواهد بود. بدیهی است پس از پردازش سفارش، امکان تغییر اطلاعات برگ خرید، تقسیم برگ خرید به چند بخش و نیز امکان صدور مجدد برگ خرید فراهم نخواهد بود. صورتحساب رسمی مورد تائید سازمان مالیاتی پس از اخذ مشخصات اقتصادی شرکت یا سازمان و یا کد ملی حقیقی خریدار تنظیم و پس از تسویه حساب، ارسال خواهد شد.

پرداخت مبلغ سفارش به دو صورت پرداخت آنلاین و پرداخت به‌وسیله فیش بانکی مقدور می‌باشد که در زمان ثبت سفارش قابل‌مشاهده است. سریع‌ترین و امن‌ترین روش پرداخت به‌صورت آنلاین می‌باشد.

در روش پرداخت به‌وسیله فیش بانکی، می‌توانید پس از ثبت درخواست در برگه تسویه حساب از اطلاعات حساب‌های بانکی مطلع شوید. توجه شود در روش پرداخت به‌وسیله فیش بانکی لازم است پس از واریز به حساب (به هر یک از انواع روشهای انتقال وجه بانکی یا آنلاین)، اطلاعات پرداخت به صورت تلفنی یا ایمیل به فروشگاه اعلام گردد.

برای سفارش‌ها تحویل حضوری امکان پرداخت به‌وسیله کارت‌خوان وجود دارد که نیاز است مشتری قبل از مراجعه هماهنگی‌های لازم را به‌صورت تلفنی انجام دهد.

وضعیت سفارش‌ها ثبت‌شده، در قسمت جزئیات صفحه «سفارش‌ها اخیر من / تاریخچه سفارش‌ها»  قابل روئیت می‌باشد. تمامی سفارش‌هایی که تکمیل‌شده و به وضعیت «پرداخت تائید شده» رسیده باشند، در اسرع وقت پردازش شده و به وضعیت «در دست اقدام» تغییر وضع می‌دهند. این وضعیت نشانگر شروع عملیات جمع‌آوری سفارش می‌باشد. هرگونه تغییر در اقلام سفارش و یا اضافه شدن سفارش جدید، تنها در این مرحله و در صورت هماهنگی با دفتر فروش امکان‌پذیر خواهد بود. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفتر فروش تماس حاصل فرمایید)

در صورت نیاز به هماهنگی در حین آماده‌سازی سفارش، با شماره تماس‌های اعلام‌شده از سوی مشتری تماس حاصل می‌گردد. در صورت بروز مشکلی درروند جمع‌آوری سفارش که به نظر کارشناسان فروش امکان ارسال بسته را صلب نماید و امکان تماس با مشتری نیز فراهم نگردد، سفارش به وضعیت «معطله» درآمده، مراتب به‌وسیله سایر ارتباطات الکترونیک به مشتری اعلام‌شده و تا تماس مشتری با فروشگاه، سفارش در این وضعیت باقی خواهد ماند.
پس از خروج بسته‌ها از انبار و تحویل سفارش به شرکت حمل کالا (پست، تیپاکس، باربری) و یا بخش تحویل سفارش‌ها حضوری، وضعیت سفارش به «جمع‌آوری شده» تغییر می‌یابد. بدیهی است هرگونه تغییر در محتویات سفارش در این مرحله امکان‌پذیر نخواهد بود.

کدهای رهگیری و شماره بارنامه مرسولات، حداکثر یک روز کاری پس از ارسال در قسمت مربوطه درج‌شده و از طریق صفحه تاریخچه سفارش‌ها قابل‌دسترسی می‌باشد. پس از ورود این اطلاعات وضعیت سفارش به «حمل شده» تغییر می‌یابد.

دقت داشته باشید تغییر وضعیت سفارش به‌تمامی حالات مذکور از طریق ایمیل و پیامک (در صورت عدم مسدودسازی پیامک‌های انبوه) به اطلاع مشتری می‌رسد.

ارسال کلیه سفارش‌ها از دفتر مرکزی فروشگاه در کرج انجام می‌پذیرد. سفارش‌ها ثبت‌شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می‌شود، ارسال می‌شوند که مشخصات و زمان حمل مربوطه به تشریح توضیح داده می‌شود. نکته مهم اینکه حداکثر وزن بسته برای ارسال با پست ۱۰ کیلوگرم می‌باشد که در صورت بیشتر شدن وزن، مراتب برای تغییر نوع ارسال به پس‌کرایه به اطلاع مشتری رسیده و مبلغ پرداختی برای هزینه پست عودت داده می‌شود.

پست پیشتاز:

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش ۱ تا ۳ روز است که برای مراکز استان ۱ تا ۲ روز، ‌شهرستان‌های بزرگ ۲ تا ۳ روز و شهرهای کوچک و روستاها ۳ روز می‌باشد. هرگونه تأخیر در این زمان‌بندی بر عهده شرکت پست بوده و خارج از مسئولیت فروشگاه می‌باشد. مرسولات ارسالی با پست از «سامانه رهگیری مرسولات پستی» قابل رهگیری می باشند.

پست سفارشی:

زمان حمل اعلامی شرکت پست در این روش ۱ الی ۷ روز است. دقت داشته باشید به دلیل حمل بسته‌های بزرگ با این روش، امکان صدمه دیدن قطعات در حین حمل زیاد می‌باشد، ازاین‌رو توصیه می‌گردد برای سفارش‌ها حساس به ضربه از این روش استفاده ننماید.

تیپاکس:

تیپاکس یک شرکت حمل‌ونقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدمات‌رسانی می‌کند (شهرها و شهرستان‌های بزرگ). 
زمان حمل اعلامی شرکت تیپاکس در این روش ۱ تا ۲ روز است و هزینه حمل بسته‌ها نیز با توجه به وزن بسته‌ها تعیین می‌شود. در این روش بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال می‌شوند و به این معنی که تنها هزینه خدمات در زمان سفارش دریافت می‌شود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری از وی دریافت می‌شود.

 

باربری و ترمینال:

در این دو روش نیز همانند تیپاکس بسته‌ها به‌صورت پس‌کرایه ارسال‌شده و امکان ارسال بسته‌ها به تمام شهرهای کشور مقدور می‌باشد. تمامی سفارش‌ها در این روش به‌صورت پیش‌فرض تحویل انبار شرکت‌های مسافربری (ارسال با اتوبوس) می‌شوند. در صورت تمایل به ارسال با باربری خاص، پس از هماهنگی و در دست داشتن اطلاعات تماس آن باربری در شهر کرج، با دفتر فروش کرج تماس حاصل فرمایید.

ارسال با پیک:

این روش تنها مختص محدوده شهر کرج و تهران می باشد. سفارش‌هایی که تا قبل از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ثبت‌شده باشند (با تعداد کالای متعارف) همان روز پس از ساعت ۱۵ (ساعت خروج پیک از دفتر مرکزی تبریز) ارسال خواهند شد. هزینه ارسال با این روش بر عهده مشتری می‌باشد. با توجه به مسیربندی، حداکثر زمان انتظار پیک در محل مشتری ۵ دقیقه خواهد بود. بدیهی است روزهای تعطیل رسمی خارج از این شرایط است.خاطر نشان می دارد بابت بسته با وزن غیرقابل قبول جهت حمل با پیک می بایست روش دیگری توسط مشتری لحاظ گردد.

مهلت بررسی و تطبیق کالاهای موجود در برگ خرید با اقلام دریافتی ۴۸ ساعت می‌باشد. در صورت وجود هرگونه مغایرت، می‌توان در مهلت تعیین‌شده با دفتر کرج تماس حاصل نمود تا در اسرع وقت رسیدگی‌های لازم به عمل آید. بدیهی است بعد از زمان تعیین‌شده، این فروشگاه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.

هزینه ارسال کالای معیوب به دفتر کرج بر عهده فرستنده بوده و بسته‌ها می‌بایست از طریق پست ارسال گردند. در صورت تائید مشکل، کالای تعویض شده با هزینه شرکت ارسال می‌گردد. در مواردی که کالا دارای مشکل نبوده و کاربر قادر به استفاده درست از دستگاه نیست، هزینه ارسال مجدد از کاربر دریافت و سپس کالا برگشت داده می‌شود.

تعویض یا مرجوع نمودن دستگاه بعد از خرید میسر نبوده و فقط درصورتی‌که دستگاه دارای مشکل بوده و به تایید واحد فنی رسیده باشد و طبق بندهای ذکرشده مشمول گارانتی گردد، امکان تعویض وجود خواهد داشت.

تمامی کالاهای تولیدی شرکت پایا کروک خزر دارای ۱۸ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشند.

درصورتی‌که پرداخت سفارش انجام شود،‌ حد اکثر تا ۱۲ ساعت پس از ثبت آن و در صورتی که سفارش پردازش نشده باشد (به وضعیت «در دست اقدام» درنیامده باشد)، می‌توان درخواست لغو سفارش را داد (فقط به‌صورت تلفنی) و کل هزینه را پس گرفت. در غیر این صورت مسئولیتی متوجه فروشگاه نخواهد بود.

درصورتی‌که بسته پس از ارسال به مبدأ برگشت بخورد،‌ علت برگشت بسته بررسی می‌شود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی و نام) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد هزینه ارسال خواهد بود. امکان تغییر روش ارسال در این حالت وجود خواهد داشت.

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می‌باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وب‌سایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل‌اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه (مانند و نه محدود به: سیل، زلزله، آشوب و …) فروشگاه هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.